Kola och choklad

 
Blev ytterligare bak igårkväll, nämligen dessa snittar på bilden ovan. Kakor som är himmelskt goda och som går super snabbbt att slänga ihop. Kolasnittarna är en favorit sedan länge och tigersnittarna är en variant jag aldrig testat förr. Dock ska jag finjustera receptet på dom då jag inte blev helt nöjd. Kolasnittarna däremot är helt magiska - sådär perfekt sega i mitten och en härlig kolasmak. Receptet jag använder är det recept som min mamma alltid har använt; en klassiker som alltid funkar! 
 
Idag står tårtfyllningar på schemat! Ska förbereda en After Eight-fluff samt en bär mousse på hallon, mango och passionsfrukt, dvs samma mousse som jag gjorde till ett lager i Fars Dag-tårtan. Den vart så himla god att den blev efterfrågad till nästa tårta :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0