Snickerdoodles

 
Alltid kul att göra lite blandat från alla fina bakböcker man har här hemma, än allt det man redan vet att man älskar. Dessa goingar har jag inte smakat än, men dom var ruskigt snabba och enkla att slänga ihop! Receptet jag använde kommer från boken United States Of Cakes av Roy Fares och jag ska så snart som möjligt uppdatera inlägget så att även ni kan ta del utav det!
RECEPT UPDATE:
 
♥ 20st kakor ♥
3 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
½ tsk bikarbonat
100g rumsvarmt smör
1 3/4 dl strösocker
1 rumsvarmt ägg
1 tsk vitvinsvinäger
 
Garnering:
½ dl strösocker
1 tsk malen kanel
 
Sätt ugnen på 175°C.
Blanda mjöl, vaniljsocker och bikarbonat i en bunke. 
Vispa smör och socker fluffigt i en annan bunke och vispa därefter ner ägget. 
Tillsätt de torra ingredienserna i smörblandingen och vinägern. Arbeta ihop till en jämn deg.
Blanda sockret och kanelen och häll upp på ett fat.
Dela degen i 20 lika stora bitar och rulla till små bollar/kulor.
Rulla varje boll/kula i kanelsockret och lägg glest på plåt. Platta till en aning.
Grädda mitt i ugnen i ca 8min, eller tills dom fått en fin färg.
Låt svalna några minuter innan dom sedan flyttas till galler för att svalna helt.
♥  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0