En snabb "slänga ihop tårta"

 
Då var man ett år äldre och idag blir det lite kalas för detta! Det kommer bjudas på lite småkakor som väntat i frysen och även tårtan på bilden. Den lilla "bakelsen" är glutenfri och till för min svägerska :) 
 
I den lite större tårtan har jag en brownie botten längst ner med chokladbitar, resterande lager är av en vanlig chokladtårtbotten. Tårtan är fylld med ett lager vaniljkräm och ett lager med en slags kokos/lime kräm/mousse. Har som vanligt spacklat med vitchokladsmörkräm samt täckt med marsipan. Valde att även göra en ganasch som fick rinna lite längs sidorna.
Var dock lite slarvig med spacklingen samt att jag kavlade marsipanen alldeles för tunnt så den blev lite knepig längst ner, men är ju bara min tårta så då är det inte lika farligt ;) 
 
Den glutenfria har samma fyllningar/utsida dock en glutenfri kladdkaka som botten och vanlig glutenfri ljus botten i de andra lagren. (Hade tyvärr inte möjlighet att göra en chokladbotten till den just till detta tillfälle).  
 
Har ramlat in lite fler beställningar nu vilket är superkul! I januari väntas det alltså både en Babyshower tårta samt en doptårta för 50pers. Spännande! Har redan lagt beställning på marsipan och annat roligt som kan vara bra att ha inför dessa tårtor. 


Kommentarer
Postat av: Pia

Wow!

2015-12-11 @ 15:37:28
URL: http://sweetdreams.minnesbilder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0