Födelsedags Tårtor

Efter ett X antal timmar i köket är jag nu klar med dessa två tårtor! Nöjd? Helt okej, är ju trots allt inte ett tema jag annars brukar jobba med. Men allt är en erfarenhet och jag är glad att jag vågade på mig en riktig utmaning! 
 
Båda tårtorna har ljusa bottnar och är sedan fyllda med ett lager choklad & baileys fluff samt ett lager ahlgrens bilar fluff. Allt är spacklat i vitchokladsmörkräm och täckt med marsipan. Figurer etc är gjorda i sockerpasta. 
 
Ofta blir chokladfluff lite lite lösare i konsistensen än godis-fluff, då godiset ofta innehållet gelatin. Därför brukar jag spritsa en liten "ram" med vitchokladsmörkräm innan jag lägger chokladfluff-lagret för att eliminera risken för att de flyter ut. Är ju tråkigt om man står där med färdiga tårtor som liksom bara päser ut. Litet tips om ni känner för att ta en säkerhetsåtgärd om/när ni testar! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0