Ännu mer förberedelser

 
Nya tårtorna kräver även dom dekorationer; därav fick jag pilla ihop lite smått och gott igår. Testade lite nya bokstäver samt utstickare. Blev super nöjd och väntar ivrigt tills man får dekorera tårtan med de sista detaljerna, som dessvärre inte går att göra i förväg då dom måste vara mjuka vid applicering. 
 
Enda prylen man saknar nu är en gigantisk kyl, så att man kan ta emot fler beställningar och har en större yta att förvara alla tårtor/fyllningar på. 
Skulle behöva en enda stor lokal att kunna arbeta i, det hade ju vart den optimala drömmen. Dels slipper man trängas i köket här hemma (ser ju lite stökigt ut när man grejjar) och dels så har man alla saker på sin rätta plats. Inga risker att man råkar gå emot och pajar något och aldrig någon platsbrist. Sen älskar jag att kunna ha alla saker framme när man ska arbeta och finns lokal så behöver man ju inte plocka undan på samma sätt. Då kan man ju förvara allt lite smidigare, eller hur man ska förklara. Hemma vill jag ändå ha det fint och städat, så det är mycket fram och tillbaka med alla prylar.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0