Fredagsmys

 
Sist jag gjorde dessa goda och lite hälsosammare chokladbollar, utan nötter, så körde jag via ett recept ni hittar längre ner i den lite "nyttigare" kategorin. Idag tog sista bollarna slut ur frysen och då passade jag på att köra igång en ny sats, dock med ett lite annorlunda recpet, om än nästan samma. 
 

♥ För ca 15 små bollar ♥
10 dadlar
0,75 dl kokosolja
2 msk kakao (jag tar ganska så stora mått;) )
2 dl fiber havregryn 
lite salt efter smak, ca 1 tsk
3 msk kaffe, jag gör ett ganska så starkt kaffe för ännu mer smak
 
+ kokos att rulla i. 
Jag fick även ta lite vatten på händerna för att smidigare kunna forma bollar samt få kokos att fastna.
 
Mixa dadlarna och tillsätt kokosoljan. Mixa ihop till en "slät" smet.
Tillsätt de övriga ingredienserna och blanda väl.
Rulla eller snarare forma små bollar och garnera med kokos.  
Förvara i kyl eller frys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0