Crispy n' soft Nutella cookies

 
Igår kom jag hem med en stor Nutella burk med planen att baka just dessa kakor.
Det fanns ett antal blandade recept att välja bland, både med fler och färre ingredienser. Jag föll för ett med lite färre och resultatet blev dessa underbara kakor; lite krispiga i kanterna och härligt mjuka/sega i mitten! Skulle dock testa att slänga i lite mörka chokladbitar till nästa gång för att få en lite mörkare/djupare smak. 
 
♥ För 2 plåtar, ca 18st ♥
4 dl vetemjöl
ca 1 tsk bakpulver
2 dl socker
4 ägg
2 dl Nutella
 
Sätt ugnen på 200ºC och förbered två plåtar med bakplåtspapper. 
Blanda ihop alla ingredienser i en bunke och blanda slätt.
Fyll en spritspåse med rund tyll, eller gör som jag och klipp helt enkelt av en öppning på påsen. 
Tryck/spritsa ut "kluttar", jag fick plats med 3x3. Tänk på att dom flyter ut en del i ugnen.
(Man kan även använda skedar, då med risk för en del extra kladd).
 
Grädda i mitten av ugnen i 10-15 minuter, ta ut och låt svalna!
 Precis nyuttagna ur ugnen, luktade helt magiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0