Chanel Cake Bag

 
Innehåll: Ljusa bottnar samt chokladbottnar. Nedersta lagret är tunnt penslat med Baileys samt täckt med ytterst lite vit chokladsmörkräm och resten av alla bottnar är varvade med tunna lager av en chokladkräm. 
 
Okej, så den blev väl inte riktigt som tänkt... Jag var alldeles för ivrig med alla moment (vilket är lätt hänt när man bakar lite hemma för att testa lite idéer haha) vilket ledde till att formen på väsken blev alldeles för bred/tjock. Sockerpastan blev inte heller tillräckligt arbetad med (och var dessutom torr trots oöppnat och nytt paket!) så den ville gärna spricka på sina ställen (ska aldrig köpa det märket igen, brukar ju dock täcka med marsipan ändå).
 
Men, jag är glad att jag testade! 
På tal om beställningar så trillade 2 nya in idag. Nu väntas alltså 7 tårtor bli levererade i februari och jag är super taggad för att bara köra igång! Ska fixa klart alla bottnar och frysa in samt göra de sista socker-dekorationerna för att underlätta så mycket som möjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0