Världens enklaste chokladfudge med jordnötsrippel och hackade nötter

 
En variant av mjuka paket, ganska så många dessutom. Det tog sin lilla tid att slå in var och en, kan jag säga.
 
Detta recept ger fudge som håller i kylskåp i ca 10 dagar och består endast av 2 ingredienser + ev smak tillsatser som nötter här i mitt fall. 
 
♥ Mörk Choklad Fudge ♥
1 burk kondenserad mjölk
300g mörk choklad
 
+ valfri smaktillsats, som i detta exempel:
två matskedar jordnötssmör
ca ½-1 dl cashewnötter
kokos
 
Klä en form (jag använde en springform på 12cm i diameter) med aluminiumfolie och låt den gå en bit över kanterna. 
Smält ihop den kondenserade mjölken och riktigt finhackad choklad, antingen via vattenbad, micro eller direkt på plattan. Viktigt att använda låg värme och inte låta det bli för varmt eller koka! Därav också viktigt att du verkligen finhackar chokladen så det smälter fort och fint. Se även till att röra om ganska så ofta.
Vänd i hackade nötter och häll upp i formen, bre ut jämt. 
Micra jordnötssmöret så det blir mer lätthanterligt och dra några cirklar med en matsked i fudgen. 
Strö lite lätt med kokos och låt stå i kyl under natten, eller åtminstonde ca 3 timmar. (Du lär kunna se och känna när den blivit tillräckligt fast). 
Skär i lagom bitar och förvara i kyl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0