Frost tårta - Elsa

 
Min första skulptur jag gett mig på! Fick en beställning på 3 tårtor igår, varav en med frost tema och gärna en liten Elsa på. Fick med andra ord sätta mig och jobba direkt för att se om jag ens skulle kunna skapa något sådant, och resultatet blev väl ändå helt okej? Hon ska dock få hålla något i händerna har jag tänkt, så än är det väl inte riktigt helt klart. Kanske lägga till lite pärlor på klänningen också!
 
Bläddrade runt på google bland en massa Elsa-bilder innan jag började och såg att ganska så många hade valt att inte göra de "riktiga" ögonen. Så jag kände mig ju promt tvungen till att testa! Kan säga att det är lättare sagt än gjort så skippade den varianten denna gången och gjorde istället ett par klassiska modellerings ögon, som man ser på många figurer :) 
 
En annan tårta har Hello Kitty tema, därav den lilla busen bredvid på bilderna. Lite skillnad i storlek;) Tänkte bygga upp med lite söta blommor och annat sött runtomkring! 
 
Den tredje kommer vara med ett foto på, så den blir relativt så enkel, men ändå kul! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0