Doptårtor Charlie

 
 
Tårtorna är klara och imorgon bitti/förmiddag är dom påväg till dopet! Första gången jag använde "qulting" på sidorna vilket var lite spännande, men för att vara första gången blev det väl helt okej tycker jag! 
 
Tårtorna skulle vara traditionella prinsess, vilket innebär hallonsylt (egentligen operatårta men kärt barn har ju fått samma namn..) "vaniljgrädde" (en blandning av vaniljkräm och uppvispad grädde) i ljusa bottnar. Jag spacklade tårtan med vitchokladsmörkräm som vanligt, täckte med marsipan och dekorationer i sockerpasta.
 
Blir alltid lika förvånad över tyngden i de slutgiltliga resultaten, gudars! Gäller att hålla stadiga tag i kartongerna imorgon när det dessutom är såpass halt ute, vore lagom jobbigt om man halkade till.. :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0