Vit Chokladsmörkräm

 
Här har ni den drömlika "krämen" som jag konstant använder mig utav för spackling av alla mina tårtor - en vitchokladsmörkräm.Till skillnad mot vanlig smörkräm, som jag tycker smakar sisådär, så är denna faktiskt riktigt god, den smakar liksom inte smörkräm! Dessutom är receptet super enkelt, vilket bara gör den ännu bättre!
 
Jag brukar göra lite större satser för att vara på den säkra sidan när tårtor väl ska spacklas. Det brukar ju bli några gånger man spacklar på för att få en bra grund på tårtan, och ibland lägger jag ju även krämen som en "ram" på en botten som ska lagras med chokladfluff, för att eliminera risken att något flyter ut. (Tycker att chokladfluff ibland är lite svårt att lita på). Får man lite över så är det bara att frysa in i en plastpåse och låta tinas tills nästa gång, perfekt!
 
♥ Bas Recept ♥
100g smör
100g Philadephiaost
100g vit choklad
 
Låt smöret och philadelphian få ligga framme i rumstemperatur i ca 30 minuter, 1 timme innan du börjar. 
Smält chokladen och låt få stå och svalna något, under tiden skär du smöret i mindre tärningar. 
Vispa ihop smöret och philadelphian tills det gått ihop.
Häll i chokladen och fortsätt nu vispa ett tag tills krämen blir riktigt vit och fluffig. 
 
Låt krämen stå framme i rumstemperatur under hela tiden du tänkt använda den, blir den kall kommer den inte gå att spackla med då den blir alldelss för hård. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0