Edwin 2 år

 
Och här följer två bilder på en tårta som blev gjord av kvarliggandes fyllningar, med marängbottnar från frysen. Litet expriment kan man säga!  
 
En födelsedags-beställning till en två-åring!
Önskan var en tårta med tema Babblarna och en ljusblå grund. Jag som aldrig gjort en babblar-tårta innan fick alltså slå mig ner och modellera rätt så raskt. För att vara premiär för dessa små figurer så blev det väl godkänt ändå!
 
Tårtan hade ljusa bottnar penslade med citron, fylld med chokladfluff samt en vitchokladfluff och spacklad i vitchokladsmörkräm. Chokladigt värre med andra ord, men även det var en önskan.
 
När babblar tårtan var klar så fanns en del fyllningar kvar, eftersom att jag har en tendens till att alltid göra för mycket. För att slippa kasta något i onödan så tog jag upp marängbottnar ur frysen och fyllde även dessa. Denna tårtan blev inte riktigt som jag hade tänkt, samt att jag inte har en aning om hur den sedan smakade. Kan tänka mig att den blev väldigt söt, trots att jag valde att skippa marsipanen. Men men, dom fick den på köpet så det var ju bara en kul grej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0