Chokladsnitt med kolamitt

 
Det ligger en underbar "nybakad"-doft över lägenheten efter en hel förmiddag spenderad i köket. Bland annat blev det några snitt som ni ser på bilderna ovan. Inte helt kalas raka i alla kanter men det är ju ändå lite charmigt på just hembakade snitt kakor, tycker jag. 
 
Dessa varianter har en deg fylld med krossad/hackad mörk choklad och på plåt sedan fått en mitt som innehåller karamelliserad mjölk, alltså en underbart len kola. 
 
I ugnen förväntade jag mig just det som hände; en av rullarna hade alldeles för mycket kola och för lite deg på sina ställen och sprack. Men jag tror de smakar helt ljuvligt ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0